13 Ara 2011

Odam hakkında

Merhabalar :)


Diyet nasıl gidiyor hemen özet geçeyim; "normal" hayatıma göre oldukça az miktarda yemeye alıştırıyorum kendimi. Sanırım buraya yazdığımdan beri 1-1,5 kilo arası bir şey verdim, takıldım kaldım şu an. Bu takılmayı da okul haricinde dışarı çıkmamaya başlamama bağlıyorum. Hadi bakalım devam :) 


Şimdi bahsedeceğim konu blog temasının çok dışında; fakat çok fazla mail,mesaj aldığımdan ve "room tour" tarzı bir video çekmeye henüz kendimi hazır hissetmediğimden bu yazıyı yazmaya karar verdim.


Videolarda arka planda görmüş olduğunuz yer benim odam :) Tüm boyamalarını ellerimle yaptığım mobilyalarımı görüyorsunuz. 


Beyaz mobilyaları çok seviyorum;yatak odası,mutfak vs. her yer bana beyaz anatemalı olunca temiz ve düzenli bir izlenim veriyor. Bu sebeple yaz başında(haziran'11) orta okula giderken alınan ama hala sapasağlam oldukları için ve çok fazla masraf olacağı için yeni mobilyalar alamayacağım gerçeğiyle yüzleştim :) Minimum 2 sene daha bu odada yaşayacağıma göre " neden olmasın " demeye başlamıştım ki annemin "saçmalama,sıkılır bırakırsın sen " demesiyle kendimi tekzende boya malzemeleri bakarken buldum. 


İStediğim şey tüm mobilyalarımı beyaza boyamaktı ve şu ürünleri alıp marketten eve doğru yola çıktım.




Ben ortaokula giderken mobilyalarımı çok beğenerek ve isteyerek almıştım. Ailem de ben istiyorum diye karşı çıkmamışlar o zaman ama çok da hevesli olmadıklarını hatırlıyorum. Çünkü mobilyalarımın bazı bölgeleri kaplama denilen yapıştırma usülü yapılmış. Zamanla bu bölümler çıkmaya,soyulmaya başladı. Soyulan kaplamaların altında ise sıkıştırılmış sunta görünümünde pütürlü ve mobilya rengiyle tamamen alakasız bir renk resmen sırıtıyordu. Bu sebeple macunu aldım,bu kısımların macunlanıp pürüzler kaplandıktan sonra boyanması gerekiyordu. Primer de çok yabancı olmadığımız bir kelime. Koyu rengi kapatmanın zor olacağını düşünerek bir de beyaz baz aldım. Diğeri de boya ve rulosu.

Tüm mobilyaların zımparalanması,gerekli yerlerin macunlanması, baz boyanın ve normal boyanın 2 kat sürülmesi,vernik işlemleri 4 günümü aldı. Dolu dolu 4 gün değildi tabiki çünkü koku çok rahatsız edici. Zaten bu odaya boyama yapmak dışında giremiyorsunuz; gece başka bir yerde uyuyorsunuz. Yaz olduğundan kapı pencere her yer açık olmasına rağmen. Eski ve yeni hallerini koyuyorum merak ederseniz videolarıma göz atabilirsiniz.

Macunlanmış kısım :)


Üst koya bitmiş :)



Masam; açık renkli yerler soyulmuş.Alt kısmın macunu yapılmış,sıra o kısımlarda.


Tam düzenlenmemiş hali; ama kitaplık kuruduğu an yerleştirdim çünkü odanın yarısını kitaplar kaplıyordu :)



Dolap :)

Dolap ve şifonyerin yeni hali :)
Videoları izleyenler bilir dolapta sticker var yuvarlak; o desene trendyolda beğenmiştim 22,5 lira fiyatı vardı. aman neyse diyerek almaktan vazgeçtim. 1-2 saat sonra mailime bir 25 liralık hediye çeki geldi :)
Trendyol'u bu yüzden çok severim :)



kitaplığın eski kenarları soyulmuş gördüğünüz gibi -yeni hali :)


Evet çekmecelerin içini boyamadım :) Şifonyerimin ilk 2 çekmecesin makyaj,cilt bakım vs. ürünlerimi saklıyorum. O çekmecelerin içine bu taşları yapıştırdım :)

Fotolar iphonela kendime hatıra olarak çekilmiş şeyler,paylaşacağımı hiç düşünmüyordum.Eğer odanız sizi rahatsız ediyorsa siz de bu yaz değişiklik yapabilirsiniz; ama yazı beklemeniz şart ! :)

Bu kadar; daha ayrıntılı bir videoyu sonraki zamanlarda çekeceğim.
Sorusu olan?

^-^

11 yorum:

FashionAndMakeupFreak dedi ki...

Helal olsun!!! Süper olmuş. Yeni almışsın gibi o_O :)

Ezgi dedi ki...

çok güzeel çok iç açıcı bravo valla :)

Makyaj Güncem dedi ki...

anam süper olmuş bunlar.bizim ewde de aynı renkte mobilyalar war,ben de mi boyasam acep =)

AYTÜL dedi ki...

Seni yerim ben... O kadar uzun zamandır ben de beyaz mobilya istiyorum ki delirecem. Hatta erkek arkadaşım eski mobilyacı, ona odamdaki eşyalarımı gösterdiğimde 'bunlar zımparalamayla boyanmaz' deyip beni vazgeçirmişti. Dediğin gibi üst kısmı kaldırınca alttan sıkıştırılmış talaş gibi birşeyler çıkıyor. Ben de 'bilen sözü dinle, uğraşma batırırsın" deyip vazgeçmiştim. Şimdi tekrar heveslendim. İyice araştırıp aklıma yatarsa ben de yapacağım. Keşke bunu nasıl yaptığınla ilgili küçük bir ahşap üzerinde videolu anlatsan. Çok şey istiyorum sanırım...:)

legendneverdies dedi ki...

şu an bana hayatımın mutlulugunu yaşattın sayabılrısın.:Dbende mobilyalarımdan şikayetçiyim.aslında rengınden.kırmızı beyaz renkli takımım.ama sıkıldım artık.bende böyle boyuyabılrım.ayy harika ya.insan değişiklık arıyor bır sure sonra:Dçok mutluyum.

ElanorTiwele dedi ki...

korkmayın kızlar,ruloyla boyamak çok rahat,fırçayı sevmedim :)

teşekkürler beğeninize :) :*

sevda s. dedi ki...

Vaktim olduğunda ya da kendimi iyi hissettiğimde ben de denemek istiyorum :) Eline sağlık çok güzel olmuşlar.

seyma dedi ki...

rastegele dolaşırkenn gördüm yazıyı gerçekten çok güzel olmuş:) ben takımımı alalı 3 sne oldu daha yeni ama bunları görünce keşke eski olsaydı dedim:P zevkli olsa gerek.ben ortaokuldayken annemle hırs yapıp evimizin duvarlarını boyamaya çalışmıştık ama sonuç pek iç açıcı değildi.işte orda boya ustalarına neden para verildiğini anlamıştım:D duvarlarda rulo izleri falan kalmıştı.ama becerikli olunca yapılabiliyo dmek:)

Clara Turbay dedi ki...

Stunning blog keep doing it!

Adsız dedi ki...

merhabalar. boyanızda herhangi bir bozulma atma var mı? çok güzel olmuş; ama zamanla aşındığını vs okudum. hala bir şey olmamışsa ben de sizin gibi dolabımı boyamak istiyorum. çok benzerler.
sevgilerle, öznur.

ElanorTiwele dedi ki...

Merhaba öznur
bir aşınma yok özellikle dolap aynı duruyor, şifonyerin üzeri biraz aşındı gibi ama ben vernik işini çok düzgün yapmadım sprey ile yaptım o yüzden olmuş olabilir ama %99 iyi duruyor